انجام امور بانکی ایرانیان خارج از کشور

انجام امور بانکی ایرانیان خارج از کشور

ایرانیان خارج از کشور جهت پیگیری تمام امور بانکی، اداری، بیمه و بازنشستگی، دانشگاهی و غیره، در ایران نیاز به یک وکیل دارند. بنابراین باید برای اخذ وکیل و واگذاری وکالتنامه به او، درخواست خود جهت اخذ وکیل را ابتدا در سامانه میخک ثبت کرده و یک کد رهگیری دریافت کنند.

مؤسسه حقوقی دادنیک با بهره گیری از بهترین وکیل در تهران در سریع ترین زمان ممکن به پیگیری مواردی نظیر امور دانشگاهی ایرانیان خارج از کشور و امور بانکی ایرانیان خارج از کشور رسیدگی می‌کند.

بنابراین در این مقاله از موسسه حقوقی دادنیک با ما همراه باشید تا شما را با نحوه اعطای وکالت جهت پیگیری امور بانکی ایرانیان خارج از کشور از طریق ثبت نام در سامانه میخک و افتتاح حساب برای ایرانیان خارج از کشور آشنا کنیم.

افتتاح حساب برای ایرانیان خارج از کشور

افتتاح حساب برای ایرانیان خارج از کشور به دو روش افتتاح حساب بانکی توسط وکیل و افتتاح حساب بانکی اینترنتی (غیر حضوری) انجام می‌شود. در ادامه به بررسی این دو شیوه افتتاح حساب برای ایرانیان خارج از کشور خواهیم پرداخت.

افتتاح حساب اینترنتی برای ایرانیان خارج از کشور

در روش اینترنتی افتتاح حساب برای ایرانیان خارج از کشور، بانک‌ها شرایطی را جهت ثبت درخواست احراز هویت برای ایرانیان بر طبق انطباق الکترونیک چهره شخص با تصویر ثبت احوال به صورت اینترنتی در همراه بانک فراهم کرده‌ اند.

بنابراین ایرانیان جهت احراز هویت، نیازی به مراجعه حضوری به بانک‌ها ندارند. بانک‌ها با طراحی سامانه احراز هویت غیر حضوری شرایط را برای ایرانیان خارج از کشور فراهم کرده تا به راحتی، در امنیت کامل و به صورت اینترنتی خدمات لازم را در خارج از کشور دریافت کنند.

افتتاح حساب توسط وکیل

روش دیگر جهت افتتاح حساب بانکی در خارج از کشور این است که ایرانیان در سفارت، یک وکالتنامه بانکی تنظیم کرده و با اخذ وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکیل خود در ایران حساب بانکی افتتاح کنند.

مزایای انجام امور بانکی ایرانیان مقیم خارج به وسیله وکیل

مزایای انجام امور بانکی ایرانیان مقیم خارج به وسیله وکیل

وکیل پایه یک دادگستری با تخصص و تجربه خود در زمینه انجام امور بانکی ایرانیان خارج از کشور، نقش چشم گیری در پیگیری امور بانکی ایرانیان خارج از کشور دارد. وکیل در ایران، شما را در تنظیم وکالت و پیگیری امور مختلفی مانند بانکی، اداری و غیره، راهنمایی کرده و از ایجاد ضرر به شما در کشور مورد نظر جلوگیری می‌کند.

همچنین یک وکیل متخصص، با دانش حقوقی و علم خود، امور ایرانیان خارج از کشور را به درستی پیگیری و رسیدگی کرده تا پرونده موکل خود به نتیجه مطلوب برسد.

یکی دیگر از مزایای انجام امور بانکی ایرانیان خارج از کشور توسط وکیل این است که وکیل با اشراف کامل بر تمام موارد قانونی و حقوق ایران و آشنایی با قوانین کشورهای دیگر، دعاوی مطرح شده را به درستی حل می‌کند.

بر طبق ماده ۶۵۶ قانون مدنی «وکالت عقدی است که به موجب آن، یکی از طرفین طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود می‌نماید.»

نحوه اعطای وکالت ایرانیان خارج از کشور

سامانه میخک جهت انجام امور کنسولی ایرانیان خارج از کشور توسط وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است. بنابراین ایرانیان خارج از کشور برای اعطای وکالت ابتدا باید در سامانه میخک ثبت نام و یک کد رهگیری دریافت نمایند. نحوه اعطای وکالت ایرانیان خارج از کشور به دو روش زیر است:

شخص متقاضی به صورت مستقیم به وکیل پایه یک دادگستری در ایران وکالت دهد و وکیل در ایران بدون هیچ واسطه ای به پیگیری امور متقاضی خارج از کشور بپردازد.

روش دیگر جهت نحوه اعطای وکالت ایرانیان خارج از کشور این است که شخص متقاضی به یکی از اعضای خانواده یا فرد مورد اعتماد خود در ایران وکالت بدهد. در وکالتنامه نیز حق توکیل به غیر درج شده باشد که در این صورت آن شخص می‌تواند با واسطه، وکالت متقاضی خارج از کشور را به یک وکیل پایه یک دادگستری دهد تا وکیل مورد نظر در حدود اختیارات قید شده در وکالتنامه، امور را پیگیری نماید.

انواع وکالتنامه ایرانیان خارج از کشور

وکالتنامه ایرانیان خارج از کشور به دو صورت وکالت مطلق و وکالت مقید است. منظور از وکالت مطلق این است که متقاضی، فردی را جهت انجام امور بانکی، اداری، دانشگاهی و غیره، وکیل خود می‌کند. در وکالت مقید، موضوع وکالت مشخص بوده و ب باید تنها به پیگیری امور مشخص شده در وکالتنامه ‌بپردازد.

انواع وکالتنامه ایرانیان خارج از کشور

وکالت ایرانیان خارج از ایران شامل چه مواردی می‌شود؟

وکالت ایرانیان خارج از کشور شامل موارد زیر است:

  • اقامه دعوا
  • انجام امور بانکی
  • امور اداری
  • انجام امور نظام وظیفه
  • امور دانشگاهی
  • ازدواج
  • خرید ملک
  • فروش ملک
  • طلاق
  • خرید یا فروش سهام
  • دریافت حقوق بازنشستگان خارج از کشور

مدارک مورد نیاز برای وکالت ایرانیان مقیم خارج از کشور

  • تکمیل پرسشنامه موجود در سامانه کنسولگری میخک
  • مشخصات شناسنامه
  • مشخصات و آدرس وکیل در تهران
  • شناسنامه، گذرنامه یا کارت ملی جهت تنظیم وکالتنامه
  • امضای موکل در سند وکالتنامه در حضور مأمور کنسولی
  • عدم وجود هرگونه خط خوردگی در متن وکالتنامه
  • عدم ایجاد هرگونه تغییر در متن وکالتنامه

ایرانیان خارج از کشور جهت اخذ وکیل ابتدا باید از طریق ثبت نام در سامانه میخک اقدام نمایند. بعد از تنظیم وکالتنامه، ثبت آن از طریق سامانه میخک و تأیید هویت وکیل و موکل، وکالتنامه از طرف مرکز اسناد وزارت امور خارجه تأیید و مهر شده و به وکیل ارسال می‌شود.

مؤسسه حقوقی دادنیک، انجام و پیگیری تمام امور حقوقی ایرانیان خارج از کشور در هر سطحی را پذیرفته و با استفاده از تجربه، دانش و علم مشاوران و وکلای خود برای به ثمر رسیدن پرونده‌ها، تلاش لازم را انجام می‌دهد.

بنابراین این مؤسسه، با استفاده از تجربه مشاوران حقوقی و تخصص وکلای رسمی خود (پایه یک دادگستری) در سریع ترین زمان ممکن و با راه حل‌های مناسب جهت دستیابی به نتیجه مطلوب،  تمام امور بانکی ایرانیان خارج از کشور را انجام می‌دهد. بنابراین برای دریافت مشاوره یا اخذ وکیل در تهران می‌توانید با کارشناسان حرفه ای این مجموعه به صورت رایگان ارتباط برقرار نمایید.

سؤالات متداول

برای اعطای وکالت ایرانیان مقیم خارج از کشور باید از چه طریقی اقدام کرد؟

ایرانیان خارج از کشور برای عقد قرارداد وکالت، ابتدا باید در سامانه میخک ثبت نام کرده و به کنسولگری ایران مستقر در کشور مورد نظر مراجعه کنند.

انواع وکالتنامه برای ایرانیان خارج از کشور کدامند؟

وکالت مطلق و وکالت مقید انواع وکالتنامه ایرانیان خارج از کشور هستند.

افتتاح حساب ایرانیان خارج از کشور به چند روش انجام می‌شود؟

افتتاح حساب برای ایرانیان خارج از کشور به دو به صورت آنلاین و وکالتی انجام می‌شود.

دادنیک چیست؟

دادنیک یک موسسه حقوقی است که خدمات حقوقی خانواده مانند انواع طلاق، انحصار وراثت، خدمات مربوط به کنسولگری و… را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌دهد.

آیا امکان برگزار جلسه آنلاین با وکیل وجود دارد؟

بله. در صورتی که در شهر و یا کشورهای دیگر سکونت دارید و یا به دلیل مشغله کاری امکان حضور در دفتر را ندارید، می‌توانید جهت تنظیم جلسه آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، به واتس‌اپ یا تلگرام دادنیک پیام دهید.

چگونه به دادنیک اعتماد کنیم؟

وکلای موسسه دادنیک (یا همکاران ما در موسسه دادنیک) وکیل پایه یک دادگستری هستند و دارای پروانه وکالت فعال در کانون وکلا می‌باشند. ضمن اینکه قرارداد فی مابین موکل و وکلای دادنیک در سامانه ثنا که متعلق به قوه قضاییه است، تنظیم و ثبت می‌شود. که قابل پیگیری توسط وکیل و موکل می‌باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
5/5 - (10 امتیاز)
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:

این مطلب توسط تیم تحریریه دادنیک گردآوری و منتشر شده است.
تیم تحریریه دادنیک روزانه و در جهت افزایش اطلاعات کاربران سایت، مطالب متعددی در زمینه‌های مختلف منتشر می‌نماید.
برای مشاوره با وکیل متخصص می‌توانید با کارشناسان دادنیک در ارتباط باشید.

حکم جلب چک صیادی
حکم جلب چک صیادی
شکایت چک برگشتی چقدر طول میکشد
شکایت چک برگشتی چقدر طول میکشد؟
مسدودی حساب چک برگشتی
مسدودی حساب چک برگشتی
چک بین بانکی چیست
چک بین بانکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *